Najlepsze opony do XT 1200 Z
Wyświetleń: 9293
Odpowiedzi: 29
Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
#1
Aby forum wreszcie było dojrzałe zadam odwieczne pytanie - na jakich oponach jeździcie w teresach i jakie spostrzezenia? Ja ogólnie przerabiałem na xt tylko szosówki - tourancy i anakee 2. Teraz ciągnie mnie z ciekawości dla zabawy do mitasów e 10 dakar - podobno oponki 60/40 dają radę. Czy ktoś na nich jeździł?


Odpowiedz
#2
e10 dakar to typowa kostka, jeździłem na nich na tigerze 800, i na mniejszych sprzętach. Fajna w ciężki teren, do jeżdzenia 60/40 zdecydowanie bardziej polecam Heńki k60 scout, opona charakteryzuje się mega przyczepnością, wysokimi przebiegami (ja mam teraz 14tyś km, i jeszcze liczę że ze dwa trzy tkm zrobię). Natomiast w przyszłym roku być może wpadnie do kalendarza Nordkapp, i tam założę Conti Attack 2.
Przy jeździe 60/40 (on/off) dakar szybko zniknie...


Odpowiedz
#3
Ja przed wyjazdem do Andaluzji zmieniłem oryginalne kapcie na Pirelli Scorpion trail 2. Od razu mogę powiedzieć że opony super na asfalt. Przyczepne od samego początku - bardzo przewidywalne i to co lubię we wszystkich oponach tego producenta że dają jasno do zrozumienia że już przeginasz - moim przypadku ok 120 km i przycieranie lewego podnóżka. Na mokrym bardzo fajnie hamują. Mam pewne obawy co do zużywania się tych opon - myślę że ze względu na przyczepność będzie ona na średnim poziomie ale to zależy też od stylu jazdy.
11 listopada przekonałem się że te opony nie są przeznaczone do jazdy w terenie. Na suchym szutrze i ubitym piasku ok ale wystarczyło trochę błota i zaliczyłem 2 gleby na szczęście przy niewielkiej prędkości (sw-motech robi robotę). Dlatego też w przyszłym sezonie szykuje sie na typowe kostki pewnie też pirelli ale scorpion rally bądż sławetne scouty.
Mitasy E09 ponoć niebezpieczne przy mokrym asafalcie

Paweł


Odpowiedz
#4
A jak mitasy e 10 wypadają w porównaniu do TKC 80. ? Na przebieg nie patrzę bo one i tak miałyby mi służyć jako drugi kpl obok szosówek.
Wiadomo, każdy by chciał jedne opony do wszystkiego, ale takich chyba nie ma, a jak jest to kosztem czegoś Smile
A co do k 60 scout to rozumiem, że jesteś z nich zadowolony i byś je kiedyś jeszcze raz założył?


Odpowiedz
#5
Adamh a jak się mają te K60 Scout na mokrym ? rozumiem że suche a tym bardziej szutry/teren jak najbardziej dają radę ?


Odi Profanum Vulgus et Arceo... a poza tym 502 495 545 pomoc w okolicach Wawy Wink
Odpowiedz
#6
dla mnie i na suchym i na mokrym są mega, zdarzyło mi się kilka razy na mokrym je zamknąć, więc trzymanie mają mega. szutry teren tak, natomiast mokra trawa, głębokie błoto, zmarznięta ziemia czy lód, niestety przez pasek na środku nie dają sobie specjalnie rady, ale jeśli o mnie chodzi, nie ma opcji żebym ją zmienił na normalną kostkę.


Odpowiedz
#7
A te k 60 scouty jak zachowują się przy szybszych przelotach? czy występuje jakieś wężykowanie. Są opinie, że z czasem robią się kwadratowe, a na mokrym zdarzają się niekontrolowane uślizgi. Czy jest różnica w działaniu ABSu w porównaniu z oponami szosowymi?


Odpowiedz
#8
ja miałem je w xt660, przy 120 w górę trzęsła się kierownica. Poniżej rewelacja.


Odpowiedz
#9
u mnie na K60 scout wężykowanie występuje powyżej 170km/h, poniżej tylko jest głośniejsza, co do uślizgów, nie odczułem tego, nie mówię, że na mokrym nie zamieli, ale nie znam opony która tego nie zrobi przy tej mocy i momencie.


Odpowiedz
#10
Tak z ciekawości się spytam. Czy ktoś przymierza się do założenia Anakee Wild? Ciekaw jestem porównania do Scouta.


Odpowiedz


Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości