alarm VS blokada z alarmem
Wyświetleń: 2471
Odpowiedzi: 15
Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
#1
Zastanawia mnie temat alarmu. Czy montować alarm czy wystarczy blokada na koło z alarmem. Jaki jest koszt alarmu z montażem ??. Która blokada jest najlepsza ??


Odpowiedz
#2
Jak wielu osobiscie unikam alarmow, bo im mniejsza ingerencja w motocykl tym mniej awarii w trasie, sam mam kilka zwyklych blokad i sklaniam sie ku blokadzie z alarmem, tylko czekam na dobra promocje, Big Grin


Odpowiedz
#3
Też wolę jak najmniej ingerować w moto. W zasadzie blokada z alarmem spełni taką samą funkcje jak alarm. Znajomy w zeszłym sezonie miał sytuacje że w czasie jazdy zaczął mu moto wyć i migać. Jakieś zwarcie się zrobiło.
Takie propozycje:
http://allegro.pl/blokada-abus-granit-x-...05835.html
http://allegro.pl/xena-xx14-blokada-z-al...57687.html
http://allegro.pl/blokada-na-tarcze-moto...94154.html


Odpowiedz
#4
O minusach alarmów wspomnieli koledzy (choć nie wszystkim dzieją się złe rzeczy a ja jestem tego dowodem) natomiast sporym plusem jest to, że cała obsługa to naciśnięcie klawisza i już. No i jest zintegrowany z moto, więc nie myślisz o tym, że go wozisz i gdzie go masz.
Natomiast blokady też posiadają minusy ponieważ musisz ją gdzieś wrzucić, musisz trochę wykonać ruchów, żeby ją założyć i ściągnąć. A jak o niej zapomnisz przed ruszeniem to :-( ! A alarmy w nich też potrafią się zaciąć i np. postawić na nogi cały kemping.


Odpowiedz
#5
Ja posiadam alarm(ubezpieczenie) i solidny łańcuch żeby przypiąć moto do krajobrazu. Preferuje własne patenty -blokady. Myślę że do alarmu trudniej się dobrać niż do blokady dla amatora łatwego moto. Poza tym pożądny alarm można konfigurować , dołożyć czujniki ,krańcowki itp.


Odpowiedz
#6
Motocyklem z alarmem Patroline przejechałem ponad 120 tyś , nigdy nie miałem z nim problemów.
Alarm został zamontowany w ASO przy zakupie motocykla (TDM900).
Zalety:
- hałasuje jak ktoś rusza moto lub majstruje przy czymkolwiek łącznie z podłączeniem na krótko zapłonu
- chroni motocykl ale i zamontowane na nim kufry i inne akcesoria.
- w TDM-ie nie wymaga kompletnie żadnej ingerencji w instalacje, cała operacja to podłączenie 2 wtyczek w ST muszę zobaczyć w schemat jak to jest.
- odcina zapłon nawet jeżeli ktoś użyje oryginalnego kluczyka z imo i próbuje odjechać naszym moto
- nie "zjada" akumulatora nawet przy dłuższym postoju
- sygnalizuje włączony kierunkowskaz przez dłuższy czas

Wady:
- dla fachowca taki alarm to raczej nie problem

Blokad nigdy nie używałem.


Odpowiedz
#7
Alarm mam niestety nie wiem jaki, był już zamontowany (ASO) i jak się nie zgodzę z przedmówcą co do "niezjadania" AKU gdyż u mnie postoi tydzień i już kiepsko śpiewa tak po dwóch tygodniach mogę zapomnieć żeby odpalił bez doładowania Sad tak cała reszta jest już jak najbardziej za Smile i raczej nie będę się go pozbywał.

Jeśli idzie o blokadę z alarmem to miałem doczynienia z taką podczas ostatniego wyjazdu do Rumuni (2 tygodnie) cholerstwo wyło bez przyczyny, wystarczyło że z rana zaczęła zbierać się rosa i spłynęła na czujnik i już wyło, ile to ja razy wybiegałem z siekierą z namiotu to już tylko ja wiem Smile Baterie powoli padały i wyjec robił się coraz to cichszy aż w zasadzie przestał nam przeszkadzać, może się przyzwyczailiśmy ?

Z dwojga złego wybieram alarm ale jeśli nie miałbym w zakupionym moto to pewnie bym się zdecydował na zwykłą blokadę na tarczę + łańcuch i też bym był szczęśliwy moim zdaniem zbędny bajer taki wyjec.


Odi Profanum Vulgus et Arceo... a poza tym 502 495 545 pomoc w okolicach Wawy Wink
Odpowiedz
#8
Dzięki za informacje. Na tą chwilę zostane przy tym co mam. Zobaczymy później Wink


Odpowiedz
#9
Hej. A jaką blokadę na koło z alarmem polecacie?. Chodzi mi o coś w miarę porządnego ( bo jak mają zwinąć to i blokada nie pomoże) za rozsądne pieniądze. Np Abus granit z opinii może i dobry ale ponad 600 to chyba sporo....


Odpowiedz
#10
Do ubezpieczenia moto wystarcza fabryczny immobilizer, więc z tego punktu widzenia nie trzeba już niczego montować. Jak mają motocykl ukraść, to go i tak ukradną bez względu na to czy będzie to blokada z alarmem czy alarm. Dwie rurki przełożone prze koła, dwóch gości i 7 sekund żeby moto znalazło się w busie. W niepewnej okolicy najlepiej pewnie porządny łańcuch i przykucie moto do stałych elementów krajobrazu, a dokładnie odpowiadając na pytanie, ja wolałbym blokadę z alarmem, bo spełnia dwie funkcje jednocześnie i nie bierze prądu z akumulatora.


Odpowiedz


Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości